Diabeton plaatst 20 000 chemische ankers voor de nieuwe tramlijn in Luik

Chemisch verankeren wapeningsstaal - Pont Atlas - Diabeton

In het kader van de nieuwe tramlijn in Luik werd het brugdek van de Pont Atlas over de volledige lengte van 315 meter gerenoveerd. Voor de renovatie van deze historische brug zorgde Diabeton voor de plaatsing van meer dan 20 000 chemische ankers. Deze ankers zorgen voor de versteviging van het nieuwe brugdek en de tramsporen. Diabeton boorde de ankergaten in het betonnen brugdek en verankerde de duizenden kilo's aan wapeningstaal binnen de opgelegde termijnen en in nauwe samenwerking met de klant.



Diabeton boorde ook de gaten noodzakelijk voor de plaatsing van het ophangsysteem voor de verbreding van de brug. Deze verbreding zal dienen als oversteek voor de voetgangers en fietsers. De betonboringen werden uitgevoerd met hoge precisie en onder hoek door gebruik te maken van diamantboormachines.

Diamantboringen - Pont Atlas - Tram Luik - Diabeton





De zijkanten van de brug werden over een totale lengte van 700 lm ingezaagd met behulp van de railgemonteerde wandzaag. Door gebruik te maken van deze techniek is het mogelijk om een rechtlijnige afbraaklijn te bekomen. De wandzaagwerken zijn uitgevoerd geweest vanuit een manbak bevestigd aan een mobiele kraan.

De tram zelf zal 21 haltes kennen verspreid over haar traject van Coronmeuse tot Sclessin. Voor meer info over de tram van Luik, de werken en het traject : letram.be

Pneumatische boringen in beton - Diabeton


Pont Atlas - Diabeton - Chemische ankers - Betonboringen




Schrijf u hier in & ontvang als eerste ons laatste nieuws per mail

In de kijker